26.03.2012

Tunç çağından beri yerleşimi olan Ildırı /Erythrai - Çeşme


 Ildırı /Erythrai - Çeşme

Çeşme merkezden İzmir'e doğru en uç yerleşim bölgesi olan Ildırı köyünün antik dönemdeki adı Erythrai’dir. Erythrai sözcüğünün Yunanca’da “kırmızı” anlamına gelen Erythros’tan türediği, kent toprağını kırmızı renginden dolayı Erythra’nin “Kızıl Kent” anlamında kullanıldığı sanılmaktadır. Bir başka varsayıma göre ise kent adını ilk kurucu Giritli Rhadamanthes’in oğlu Erythros’tan almıştır.

Çeşme'den ayrılan dağlık yapısı ve doğal güzelliğinin yanı sıra özellikle enginarı ve balıkları ile ünlüdür.
 
"Fatmagül'ün suçu ne" dizisi ile hiç bilmeyenlerin bile öğrendiği bu balıkçı koyu, Alaçatı'nın tersine rant amacı ile pompalanmayarak, dogallığını koruması ile bana göre daha kıymetli. Bildiğim kadarı ile zaten sit alanı ilan edilmiş olan Ildırı (Ildır) zamanında hazine avcılerının da uğrak yeriymiş. Ama ne yazıkki su an bile beton yığını görünümü mevcut.

Manzara Kahvenin lokmasını özellikle adını aldığı manzarası eşliğinde öneririm...

2 yorum:

  1. Harika yer! Hiç Çeşme'yi görmek nasip olmadı.Ama inşallah bir gelmek istiyoruz.Benim dayımın da yazlığı orada.Bir kere bile gidemedik.Güle güle otur Aytülcüm.Çok doğru bir kararla çok doğru bir yerdesin bana göre.

    YanıtlaSil
  2. Yok gercekten bana iyi geldi burasi o bir gercek... Ama gelinmeli ve gezilerek gorulmeli derim... Hos bende buraya yerlesmeye karar verdigimde 3. gelisimdi... Ilki 8-9 yaslarimda sonra 90'li yillarin basinda ve son geldigimde de aklimda bile yokken yerlestim...

    YanıtlaSil