21.03.2012

Nazar Boncugu ve Nazar...




nazar boncuğunazar boncuğuNazar Boncuğu - Eski bir anadolu inancının camdaki yansımaları
İ
nsanlık tarihi boyunca, her kültürde ve dinsel inançta, göz figürü kötülükleri savan güçlü bir tılsım olarak kabul edilmiştir...

Bu figüre, Musevi, Hıristiyan ve İslam kültürlerinin yanı sıra, Budist ve Hindu toplumlarda da rastlıyoruz. Bu ortak gelenek Anadolu'nun 3000 yıl öncesine dayanan cam sanatında yeni bir kimlik kazanır. Anadolulu bir cam ustası, göz figürünün gücünü ateşin gücüyle birleştirerek yepyeni bir tılsım yaratır:

Nazar Boncuğu


O zamandan bu yana insanlar, kötülüklerden korumak istedikleri her şeye nazar boncuğu iliştire gelmiştir. Yeni doğmuş bebeklerden, bindikleri ata, hatta, evlerinin kapılarına bile...
Nazar boncuğu geleneği Anadolu'da hâlâ yaşamaktadır. Sayıları giderek azalan nazar boncuğu ustalarının hünerli elleriyle biçimlendirdiği ışıltılı göz boncukları, Anadolu'dan dünyanın dört bucağına yayılmaktadır.



                                                                                *  *  *


Nazara gelmek: Kötü ve kıskanç bakışların etkisinde kalmak.


Siz nazara inanirmisiniz bilmiyorum ama gözün, beyin enerjisini yayabileceğini bildiğimden  ben nazara inanırım. Korunma yöntemi olarakta öncelikle temiz bir kalbiniz ve içiniz müsterih olmalı.


Bana sorarsanız bana nazar değmesi için çevremdeki kimselerden artı bir özelliğim yok ama niye ise kendi kendilerine beni çıta kabul edenler, sürekli benim elimi sürdüğümü yada sahip olduğumu benden almak isteyenler yada rekabet haline girenler pek çoktur etrafımda.


Yolları açık olsun, ben adım adım hedeflerimi gerçekleştirmeye devam edeceğim :) Bu uğurda beni üzeni, çelme takanı, hayatını onaylamadiğim kişileri de yolumdan itip atacağım.  Ben biliyorumki ; Bu kişilerin coğu benim yerimde olsalar bir yerde çoktan tıkanır pes ederlerdi.


Elemtere fiş kem gözlere şiş :)

2 yorum:

  1. Oyyy..katılıyorum.." elemtere fiş kem gözlere şiş " yaaa. :|Allah korusun hepimizi canım!

    YanıtlaSil