16.03.2012

Cesme'de Yasamak II

2009 dan bu yana 3 yaz ve 3 kis gecirdim. Gecen surec icerisinde burada yasarken mutlu olabilecegime inandigim icin yerlesiklesmeye karar vererek kiradan vazgecip kendi evimi aldim ve 2011 Ekiminde yerlestim. Meger diger evde ne cok usumusum :) Bu evim deli ruzgarlara daha korunakli rutubeti daha az. Alirken zaten ileriki yaslarda eklem romatizmasi olmamak icin en cok rutubet olayina kafayi takmistim.

Evin her tarafi pergolali dolayisi ile baktigim sokak kopeklerim minderleri, koltuklari ile gayet rahat bir kis gecirdiler. Kulube nedense tercih edilmiyor hic biri tarafindan oyle bos bos duruyor bahcede.
On tarafin pergolasini cam ile kapatarak nefis bir kis bahcesine sahip oldum. Boylece zamaninda evin icini batirmadan tohumlarimi orada uretebiliyorken kedilerimde kis gunesinden orada faydalanabiliyorlar. Hatta cok soguk gecelerde gokgurultusunden korkan Dost ( Dalmacyali kirmasi simarik oglum) burada yatiyor.


Sumbullerim, lalelerim, fulyalarim renk cumbusleri ile iyiki buradasin dercesine bahari yasatiyorlar bana. Ama bu evde ilk senem oldugu icin bahcede yapilacak elbette cok is var.  Hafif rehavet icinde olan sevgili yore yerlisinin en caliskanini bulup bahceyi adam etme cabalarim fazla acele etmeden -malum cok ozenirsen hata yapma oranin artar- baslamis bulunmakta.

Cesme'de cim buyuk sorun. Denizden esen ruzgarlarin tasidigi deniz suyu cimlere hic iyi gelmiyor. Eee birde bahcede kocaman 4.5 (0.5 olan evde benimle yasayan ve bloga ismini veren Gumus isimli terrierim)  kopegin oradan oraya kosturdugu da dusunulurse isim zor olacak.... Belki bolum bolum cim ve cim yerine kullanabilecegim diger bahce ortuculerini deneyerek bu yazi gecirip onumuzdeki sene icin en dogrusu icin fikir edinebilirim. Bu bile bahceli bir evde basli basina buyuk is :)

Cevrede cok fazla gorulecek yer var. Buralari kesfetmek icin en ideal zamanlar bahar aylari. Simdi her yerde Manisa Lalesi denilen cicekleri gorme imkani var. Bol yagmurlarla beslenmis otlari toplama zamani. Ben isirgani cok kullanir oldum buraya geldim geleli. Ama arapsaci, hardal otu, cibes gibi otlari ya yapilisini tam bilemedigimden yada damak tadima pek uymadigindan tercih etmiyorum.

Beni ve geldigi zamanlarda annemi en cok keyiflendiren sabah bahceden kopardigin domatesi, biberi yikayip enfes kahvalti sofrasina koymak olsa gerek. Iste herkesin dogal dogal diye 2-3 kat fiyata sosyal paylasim aglarinda bile pazarladigindan cok daha dogalina sahip olmak bedelsiz.... Ben ne kimyasal gubre ne de ilaclama yapiyorum. Salyangozlari bile tek tek toplayarak baska yerde dogalarina birakiyorum.  Zaten cevremdeki evlerde de bahceleri icin kimyasal kullanan yok (olursa ikna ederek vazgeciririm) Daha dogali nasil olabilir ?

Yalniz su an itibari ile Cesme koca bir santiyeyi andiriyor. Heryer delik desik yollar mi yapiliyor yoksa olan yollari genisletmek yerine kaldirim yapiyoruz derken daraltiyorlarmi nedir anlamadim. Zaten sokak aralari ile bazi!!! yerler haric hic ilgilenilmemis hala da ilgilenilmemekte. Kapimin onu yagmur sulari ile golet iken biraz ilerimde baslayan insaata malzeme tasiyan kamyonlarin da buradan gecmesi ile batakliga donustu.  Fen isleri ile yaptigim gorusme sonucu bugun yetkili kisi gelip bakti. O gittiginden beri onumden hic kamyon gecmedi umarim firma yetkilisi ile konustugu icindir. Eger yagmurlardan evvel buraya bir cozum bulunmazsa yine lagimci cizmeleri ile yasamaya devam edecegim. Zavalli camur icindeki arabam :(

Siz siz olun yaslaninca sahil kasabasina yerlesme hayallerinizi bir kez daha gozden gecirin:) Ya gercekten dogal yasamak yerine sozde dogal yasamaniz lazim yada cok enerjik bir yaslilik gecirmek icin erkenden onlem almaniz lazim... En akillicasi imkani olan en erken donemde bu tur bir yere yerlesmeli.

Devam edecegim...






2 yorum:

  1. mrb.lar yazdıklarınızı ilgi ile okudum aslına bakarsanız benim aklımda hayalini kurduğum bir yaşamı siz çoktan uygulamaya koymuşsunuz,ben gaziantepte yaşamaktayım evliyim ve bir oğlum var.yirmili yaşlara kadar yalnız olarak ağırlıkta deniz iklimi olan bir çok şehirde yaşadım,mersin antalya tekirdağ istanbul gibi,şehir stresinin yoğun iş temposunun ve doğa ve doğallıktan bu kadar uzak yaşamanın sıkıntısı canıma tak etmiş durumda.ve eşimlede anlaşarak çeşmeye yerleşmeye karar verdik.aynı sizin yaptığınız gibi bahçeli bir ev köpeklerimiz,ne kadar başarırsak artık kendi bahçemiz de tadımlıkta olsa bişeyler yetiştirip afiyetle yemek,toprağa dokunmak diyelim.ve oğlumun daha doğal bir ortam içinde yaşaması ve tabiki deniz tutkusu.bir yıldır düşünmekteyiz araştırmaktayız,geçici bir heves mi diye biraz zamana yaydım ama gördümki her geçen gün bu istek daha da alevleniyor.ben o bölgelere geleceğim inş.tanışmak ve tecrübeleriniz den fikirleriniz den istifade etmek isterim. yardımcı olursanız sevinirim.saygılar enginozyildirim@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engin Bey merhaba epeydir dernketi kediydi kopekti dernek "elime kagit-kalem alamadim" demek isterdim ama bloguma bakamadimla devam edeyim :) Bu arada yerlestiniz mi buraya ? Belki umidinizi kesmis bakmiyorsunuzdur diye kisa bir e posta yollayacagim :)

      Sil