9.03.2012

Pembe Domates (Solanum sp.)



Pembe domates organik olarak yetistirilen bir domates cesididir.  Turkiye'ye ilk olarak Balkan gocmenleri tarafindan getirildigi bilinmektedir. Oldukca narin, ince kabuklu ve cok lezzetlidir. Ama yetistirmek sabir istermis. Cemre topraga dustukten sonra onlari cimlendirme kaplarina ekebilirsiniz. Yaklasik iki ay sonra cimlenen domatesler kucuk kaplara (ornegin, polikarbonat bardak) dikilmeye hazir hale gelir. Govdesi biraz kalinlasip guclendikten sonra bahceye alabilirsiniz. Fideleri topraga gecirirken en cok gece-gunduz isi farklarinin 15 dereceyi gecmemesine dikkat etmek gerekir.

*Pembe domates tohumlarini http://pembedomates.org/ isimli siteden elde edebilirsiniz.

5-6 sene evvel Yunanli distributorum beni Santorini adasina goturdugunde bu domateslerden yerken buranin ozel domatesidir ve hic bir yerde bulamazsin cunku volkanik ada oldugu icin burada yetisiyor demisti. Bende daha once gormedigim icin inanmistim. Lakin 3 sene evvel Cesme'ye yerlestigimde Reisdere pazarinda bu domatesleri gordugumde ne kadar sevindigimi anlatamam. Simdi ise facebooktaki Dogal Tohum Kolleksiyonu isimli grup kurucusu Sevgi Hanim sayesinde organik pembe domates ve baska bir suru tohuma kavustum.  Bugun itibari ile pembe domates tohumlarini yerlerine yerlestirdim filizleri gorebilmek icin bakalim 2 ay nasil sabredecegim. :)

Edindigimiz dogal tohumlari uretip yakin cevremiz ile paylasmayi ihmal etmeyelim.
* Sizlere iki dogal tohum paylasim linki veriyorum ama ilki  tohum dagitimini bitirdi yine de sansinizi deneyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder