30.08.2017

Kaktus ve succulent mi alacaksiniz?



Eski dost dusman olmaz... Seneler gecse de bazilari ile kaldiginiz yerden devam edersiniz ya hani, iste oyle bir telefon konusmasi sirasinda  ogrendim genclik yillarimin basinda uzun senelerimizi gecirdigim arkadasimin succulent ve kaktus uretimine girdigini.


Hemde ne girmek, serasini kamera ile bana gezdirirken tek kelime ile bayildim, sergiledigi urunlerin cesit cokluguna, kendi urettirdigi saksilara, seranin dekorasyonuna. Keske imkanim olsa da atlayip hemen oraya gitsem kendi gozlerimle gorup, oranin havasini solusam.

Malum succulent ve kaktus yetistirmek bir bagimlilik yapiyor ve bende bu bagimlilardan biriyim. Yaklasik 5 senedir gordugum her farkli succulenti "O da benim olmali" bencilligi ile almaya calisiyorum ama bir yerde tikanabiliyorsunuz. Cesit bulmak icin o seradan cikip bu seraya gidiyorsunuz cogu ya cok benzer ya da bire bir ayni cesitler bazlari da astronomik fiyatlarda. Es dost size yurt ici ya da yurt disindan hediye succulentler getiriyor. Gelen her yeni cesitte cocuklar gibi senleniyorsunuz.


Lakin burada  300-400 cesit succulent var, yani meraklilar icin bir cennet ve daha da guzeli Avanosta ozel yaptirttigi saksilardaki urunler bile cok ucuz !!

Dereköy Bodrum'da olan bu sera yilbasindan itibaren satisa basliyor.


Sadece succulent ve kaktus ile de kisitli kalmamis, orkidenin sarmasigi denilen sellukalar (selluca), kokulari parfumu aratmayan mum cicekleri, ciceklerinin ihtisami dillere destan clematisler, golge guzelleri hostalar da burada mevcut.


Avanos'ta urettirdigi saksilar ise bitkilerin guzelligine guzellik katiyor. Bu saksilarin satisini da yapacagi gibi isin daha da guzel yani ozel ebat  saksi siparisleri de alacakmis.

Heyecanla acilis zamanini bekliyorum, yolun acik olsun arkadasim bol kazanclar dilerim.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder